Jaaroverzicht 2020 (2/2)

We kunnen wel zeggen: 2020was een bijzonder jaar. We zijn er blij om dat we ondanks alles weer een heleboel magische gelukservaringen hebben kunnen creëren.

24-12-2020 door Martijn van Gerwen

Summer Feelings: een gloednieuw, zomers concept
Om onze gasten beter te spreiden, hebben we dit jaar een compleet nieuw zomerconcept uitgedacht. Hierdoor vervielen de traditionele Midzomeravonden, die inmiddels toch alweer jaren ingeburgerd waren. In plaats van twee avonden per week, waarbij we tot 23:00 uur geopend waren, organiseerden we een zinderend zomerprogramma de hele zomer lang.

Het zomerprogramma ging door het leven als Summer Feelings. Een zomerse cocktail van entertainment door het hele park, twee shows in Port Laguna (familieshow Toos & Morrel gaan op vakantie en duikshow The Battle of Port Laguna) en extra hapjes en drankjes. Over die cocktails gesproken, die waren er ook daadwerkelijk te krijgen. Na sluitingstijd om 21:00 uur was het mediterrane Port Laguna nog een uurtje extra langer geopend. Hier kon je onder het genot van een cocktail in je hand genieten van de lekkere beats van een DJ. Het was een magische zomer.

Magic Member Night: bijzondere avond voor trouwe abonnementhouders
Onze abonnementhouders hebben altijd al een streepje voor. Dat onderstrepen we door verschillende voordelen. Om onze trouwe gasten afgelopen zomer extra te verrassen, organiseerden we twee Magic Member Nights tot 23:00 uur. Hierdoor konden abonnementhouders genieten van hun favoriete attracties in het donker, extra entertainment en een unieke, afsluitende vuurwerkshow, die vrijwel door het gehele park te zien was. We kunnen je alvast verklappen dat we ook in 2021 weer van plan zijn om een Magic Member Night te organiseren, namelijk op 10 juli 2021.

Ook nieuw is dat we onze abonnementhouders een betoverende benaming hebben gegeven: Magic Members. Hierdoor laten we merken dat ze extra bijzonder voor ons zijn en deel uitmaken van de bijzondere Toverland-familie. Ook in de toekomst gaan ze daar steeds meer van merken.

Nieuwe shows en entertainment
Naast bekende gezichten en succesnummers uit voorgaande jaren, zoals de spectulaire duikshow The Battle of Port Laguna, kon je dit jaar ook meeklappen bij nieuwe shows. Toverland-karakters Toos & Morrel verlieten bijvoorbeeld het bekende podium in het Wunderwald en gingen letterlijk op vakantie! Zo werd er voor de familieshow 'Toos & Morrel gaan op vakantie' een nieuw podium opgetrokken aan de rand van de azuurblauwe laguna in het entreegebied. Deze show is meerdere keren per dag te zien geweest tijdens het zomerseizoen, maar ook nog daarna!

De vrolijke gezichten Toos & Morrel zijn al sinds de opening van Toverland onafscheidelijk en niet meer weg te denken. Dit jaar waren ze zichtbaarder dan ooit te voren. Ze kregen zelfs een complete restyle. Zo paradeert Toos inmiddels alweer een tijdje in een gloednieuwe jurk en heeft Morrel een gehele gedaanteverwisseling ondergaan en is nu extra knuffelbaar! Ook in 2021 hebben we van alles in petto voor deze vrolijke vriendjes.

Pop-Up Summer Camp: blijven slapen bij Toverland
Een bijzonder jaar zorgt ook voor bijzondere toevoegingen! Het was voor het eerst in de bijna 20-jarige geschiedenis van Toverland mogelijk om te blijven slapen bij ons park. Misschien ben je zelf ook wel afgelopen zomer een nachtje (of meerdere zelfs) blijven slapen op de échte Toverland-camping.

Tot twee keer toe is de camping uitgebreid met extra ingerichte tenten, dus deze verblijfsoptie kunnen we met trots een succesnummer noemen. Ook was het mogelijk om je eigen tent, vouwwagen of camper mee te nemen. Het kampeerterrein werd als de zon onder ging idyllisch verlicht door talloze lampionnen en het uitzicht was onbetaalbaar. Wanneer je je tent openritste, zag je houten achtbaan Troy stralen in het ochtendzonnetje. Ook voor ons was dit een bijzondere mijlpaal.

19 jaar Toverland: een klein feestje
Op 19 mei 2020 was het zover: we mochten 19 kaarsjes uitblazen. Gezien de situatie waarin we verkeerden, was het vieren van een grootschalige verjaardag geen optie. Om toch te zorgen voor de nodige betovering hebben we op deze dag de 19e gast die onze poorten passeerde verrast met een bijzonder cadeau! We kunnen je verzekeren dat dit vrolijke gezin uit België deze dag niet zo snel meer zal vergeten. Aankomend jaar bestaan we 20 jaar. Een magische leeftijd waar we natuurlijk maar al te graag bij stil staan samen met onze gasten, dus dat gaan we dan ook zeker doen!

Halloween: griezelig en gezellig tegelijk
Dit jaar wilden we Halloween grootser en spannender aanvliegen dan ooit. Dat is ook gelukt. Door de maatregelen die toen genomen moesten worden ter bestrijding van het coronavirus, hebben we deze activiteiten eerder beëindigd. Maar we hebben toch weer voor de nodige scares kunnen zorgen. Het hele programma boden we aan in de overtreffende trap.

Hierdoor was scare zone Cirque bijvoorbeeld dubbel zo groot met extra veel scare actors en werd de ijzige scare zone Morgana's Frozen Knights volledig vernieuwd. Ook buiten de parkgrenzen is Haunted House-experience Maison de la Magie opgetrokken. Op een afgelegen locatie buiten het park kon je het verlaten landhuis van illusionist Oscar Pendula betreden. Hier hebben we een bijzondere stap gezet voor de komende jaren, want ook dan is het mogelijk om deze totaalbeleving vol details en storytelling te beleven.

Bijzondere acties
Dit jaar hebben er ook verschillende, bijzondere acties de revu gepasseerd. We noemen dan bijvoorbeeld graag de Opa & Oma-actie, waarbij je tijdens de indoor-periode gratis met je kleinkinderen Toverland kon bezoeken. Niet veel later tijdens Valentijnsdag konden personen met een zogenaamde 'lovename' gratis genieten van onze magie. Was je voor- of achternaam bijvoorbeeld Cupido, Julia, Valentijn of Goedhart dan was het een schot in de roos! Tijdens het Valentijnsweekend, 13, 14 en 15 februari, mocht je dan helemaal kosteloos Toverland bezoeken.

De Toverland app - Alle informatie in een handomdraai

Toverland-app: altijd actuele wachttijden bekijken
Sinds november 2020 kun je Toverland ook terugvinden in de App Store en Google Play. Het is sinds dat moment namelijk mogelijk om de Toverland-app te downloaden. Hierdoor kun je je nog makkelijker navigeren door het park, doordat je de plattegrond altijd in de pocket hebt.

Ook ben je altijd op de hoogte van de actuele wachttijden en bekijk je gemakkelijk actuele showtijden. Ook het aanbod eten, drinken en merchandise is terug te vinden in de Toverland-app. Hierdoor wordt je dag vol magie nog completer! Ook op digitaal vlak zit Toverland niet stil de komende tijd, want we blijven de app verder ontwikkelen met nieuwe functionaliteiten.

Download Toverland-app

Magische Winterweken: magische wintermomenten
Talloze kerstbomen, honderden lichtjes, vuurschalen en een compleet uitgelichte baan van houten achtbaan Troy, het decor van de Magische Winterweken was wederom betoverend. Ook hebben we deze editie vol ingezet op extra horecalocaties die flexibel geopend waren, met veel nieuwe winterse lekkernijen. Denk bijvoorbeeld aan curryworsten van de zwenkgril, luxe speciaalkoffies en flammkuchen.

Ook het entertainmentprogramma was een belangrijk onderdeel van je winterse dag in Toverland. Van Winterse Klanken tot avontuurlijke winterverhalen en een vrolijke wintershow van Toos & Morrel. Door de maatregelen die genomen werden om het coronavirus te bestrijden, is Toverland eind 2020 vroegtijdig gesloten, waardoor ook de Magische Winterweken eerder stopten dan geprogrammeerd.

Vooruitblik: feest in 2021
Ondanks dat we niet weten welke maatregelen 2021 ons gaat brengen, zetten we in op een bijzonder jaar. We hebben weer verschillende, betoverende nieuwigheden in de planning staan, waarvan we niet kunnen wachten ze met je te delen. In 2021 mogen we bovendien 20 kaarsjes uitblazen, wat we natuurlijk niet opopgemerkt voorbij willen laten gaan. Voor nu wensen we je een betoverende jaarwisseling toe en hopen we dat 2021 veel magische gelukservaringen mag voortbrengen. Laten we samen 2021 magisch maken!

Deel blog