Nieuw logo en nieuwe huisstijl voor Attractiepark Toverland

Met de komst van het nieuwe themagebied Avalon en de legendarische tovenaar Merlijn wordt Attractiepark Toverland in 2018 magischer dan ooit. Dit vraagt om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, welke naadloos aansluiten bij de identiteit van het attractiepark. De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld in samenwerking met merkenbureau Gewest13 en zal begin volgend jaar doorgevoerd worden. Toverland krijgt dan tevens een nieuwe website.

Het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl zijn in diverse fases ontwikkeld. Janou Gelissen, tweede generatie van het familiebedrijf, was nauw bij het proces betrokken. “Alvorens de nieuwe huisstijl te ontwikkelen heeft Gewest13 Toverland écht leren kennen. Zo zijn we gestart met een aantal kennissessies, waarin alle lagen van Toverland vertegenwoordigd waren. Hierdoor kreeg onze nieuwe identiteit direct een breed draagvlak.” Vervolgens heeft Gewest13 aan de hand van de gezamenlijk geformuleerde ambities en criteria een basisstijl ontwikkeld. Deze is tenslotte aangescherpt tot het nieuwe logo, dat bestaat uit een woord- en een beeldmerk. Gelissen is erg tevreden met het eindresultaat: “Het is een eigentijds en bovenal magisch logo geworden dat helemaal past bij Toverland.”

Begin volgend jaar wordt de nieuwe huisstijl in het gehele attractiepark doorgevoerd. Zo wordt onder andere het logo op de karretjes van spinning coaster Dwervelwind en de boten van waterattractie Djengu River aangepast. Ook wordt er een gloednieuwe website gelanceerd. Met de magische nieuwe huisstijl maakt Toverland zich op voor de grootste uitbreiding in haar geschiedenis. Naast themagebied Avalon opent het attractiepark ook een nieuwe entree met een bijbehorend verblijfsgebied. Hierdoor wordt Toverland maar liefst anderhalf keer zo groot.

Deel het laatste Toverland nieuws